Apie mus

Kauno aeroklubas – tai akrobatinio skraidymo sporto organizacija, kurioje veikia pilotų mokykla. Pačius įspūdingiausius skrydžius pamatyti ir net patiems juos patirti galima aerodrome. Todėl kviečiame visus į Kaune esantį seniausią Lietuvoje S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą.

Kauno aeroklubo tikslai:

propaguoti, skatinti ir vystyti sportinę aviaciją Lietuvoje;
organizuoti sportinius ir pramoginius aviacinius renginius;
rengti sportininkus bei kelti jų kvalifikaciją;

Istorija

Kauno aeroklubas – tai visuomeninė organizacija, vienijanti pilotus ir akrobatinio skraidymo entuziastus, kurių tikslas yra skraidyti ir populiarinti aviaciją. Aeroklubas yra aktyvus Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos narys. Čia laukiamas kiekvienas, ir norintis išmokti skraidyti, ir norintis pasiekianti akrobatinių skrydžių meistriškumo.

Pirmieji akrobatiniai skrydžiai Kaune po Antrojo Pasaulinio karo vėl buvo atnaujinti 1965 m., po to, kai į Pociūnų aerodromą Kauno sklandytojų klubo viršininko Aleksandro Jonušo entuziazmo dėka buvo atskraidinti čekiški akrobatiniai lėktuvai Z-326. Šie lėktuvai greitai buvo praminti ,,zetais”, o pirmieji pilotai, pradėję jais skraidyti – ,,zetininkais”. Tai buvo lakūnai buksyruotojai: Jonas Kavaliauskas, Pranas Vinickas, Vladas Drupas, ir kiti.

1966 m. įvyko pirmasis Lietuvos čempionatas, kuriame čempionu tapo kaunietis – Jonas Kavaliauskas.

Kauno aeroklubas (tuomet Kauno Aviacijos Techninis Sporto Klubas) buvo įkurtas 1971 m. didelėmis Kauno entuziastų pastangomis. Pirmasis klubo viršininkas – Pranas Vinickas. Administracijos patalpos ir lakūnų mokymo klasė buvo Kaune, Daukanto g. Nr.15. Skraidyti visi važiuodavo į Pociūnų aerodromą, kuriame buvo angaras ir visa aviacinė technika. Netrukus prie angaro buvo pastatyti garažai, dirbtuvių patalpos, o vėliau ir sportininkų bendrabutis. Net 22 metus Pociūnų aerodromas netoli Birštono ir Prienų klubui buvo pagrindinė bazė. Čia išmoko skraidyti, dalyvavo varžybose daug lakūnų, kuriuos dabar galima sutikti Lietuvos Civilinėje Aviacijoje, Karinėse Oro Pajėgose, kituose aeroklubuose.

1991 m. klubas pakeitė savo pavadinimą ir tapo Kauno aeroklubu.

Akrobatinis skraidymas nuo seno buvo mėgiamas kauniečių. Tai liudija prieškario prisiminimai apie tokius skrydžius S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome (Akrobatinio skraidymo istorija). Važiuojant į Pociūnus ir pravažiuojant  S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą, kaskart kildavo klausimas: kada mes sugrįšim į šį aerodromą, į šį Lietuvos aviacijos lopšį, kada vėl kauniečiai matys Lietuvos lakūnų skrydžius? Šią svajonę pavyko įgyvendinti tik 1993 m., kuomet Kauno aeroklubas iš besitraukiančios Sovietinės kariuomenės perėmė visą Aleksoto aerodromą. Nuo to laiko vis daugiau ir daugiau skrydžių buvo atliekama šiame istoriniame aerodrome, kuris buvo pavadintas legendinių lakūnų S.Dariaus ir S.Girėno vardais.

Per daugelį metų sukaupta didelė patirtis mokant pilotus mėgėjus ir akrobatinio skraidymo meistrus. Būsimieji pilotai, baigę Kauno aeroklubo pilotų mokyklą ir išlaikę valstybinius egzaminus, gauna Europos sąjungos standarto piloto licenciją. Įgijus daugiau patirties, jau galima sėstis į sportinį lėktuvą ir pasitreniravus dalyvauti varžybose.

Kauno aeroklubo pastangomis 1999 m. buvo suburta Lietuvos komanda, kuri pirmą kartą pilnoje sudėtyje atstovavo Lietuvą Pasaulio čempionate Čekijoje ir užėmė aukštą 4 vietą (pilotai: Antanas Marčiukaitis, Petras Jurgionis ir Liutauras Džiužas).

2004 m. Kauno aeroklubas buvo vienas pagrindinių organizatorių Europos akrobatinio skraidymo Unlimited kategorijos čempionato vykusio Kaune, S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome. Jame dalyvavusi Lietuvos komanda vėl iškovojo aukštą 4 vietą (pilotai: Vytautas Lapėnas, Antanas Marčiukaitis ir Petras Jurgionis). Po šio čempionato, mūsų siūlymu, buvo įsteigta S.Dariaus ir S.Girėno taurė, kuri ir dabar įteikiama šalies komandai, iškovojusiai Europos čempionės vardą. Tai didžiulis mūsų šalies vardo pripažinimas FAI.  2005 m. Kauno aeroklubas buvo apdovanotas FAI diplomu už klubinę veiklą ir labai sėkmingą 2004 m. Europos čempionato organizavimą Kaune.

2007 m. Lietuvoje įvyko tarptautinės akrobatinio skraidymo komisijos CIVA metinė konferencija į kurią atvyko FAI prezidentas ir generalinis sekretorius. Tai vienintelė tokio lygio aviacinė konferencija kada nors vykusi Lietuvoje.

Kauno aeroklubo lakūnai dalyvauja ne tik akrobatinio skraidymo varžybose, bet ir įvairiose parodomosiose programose, kuriose demonstruoja solinius ir grupinius pasirodymus. Ypač įspūdingai atrodo grupiniai akrobatiniai skrydžiai, kuriuos nuo pat klubo įsikūrimo ėmė tobulinti tuometiniai klubo meistrai Jonas Kavaliauskas, Pranas Vinickas, Vladas Drupas, Stepas Artiškevičius, Romualdas Pivnickas, Jonas Bagdonas, vėliau Eugenijus Raubickas, Algis Jurgelevičius, Stanislovas Narvilas, dar vėliau Aloyzas Cibarauskas, Algimantas Žentelis, Antanas Marčiukaitis, Viktoras Kurbedis. Bėgantys metai keitė lakūnų kartas, tačiau Kauno aeroklubo akrobatinė grupė papuošusi ne vieną aviacijos šventę tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų, skraido iki šiol. Dabar jos sudėtyje skrenda Rolandas Paksas, Robertas Noreika, Algimantas Žentelis ir Antanas Marčiukaitis. Grupė 2011 m. sėkmingai pasirodė Pietų Korėjoje, o pasivadinusi ANBO vardu jau spėjo du kartus pasirodyti Kinijos padangėje ir pademonstruoti daugkartinius skrydžius po tiltais Druskininkuose ir Alytuje 2017-2018 m. Tai ženkli ir gerai matoma aviacijos ir akrobatinio skraidymo populiarinimo priemonė, ugdanti Lietuvos piliečių pasididžiavimą savo šalimi.