Kas mes esame

Kauno aeroklubas – tai akrobatinio skraidymo sporto organizacija, kurioje veikia ir pradinė pilotų mokykla. Aeroklubas vienija akrobatinio skraidymo entuziastus, pilotus mėgėjus, aviacijos specialistus ir veteranus, kurie savo patirtį perduoda būsimiems pilotams ir naujiems klubo nariams.

Pamatyti lėktuvus ir net patiems paskraidyti galima visuose Lietuvos aerodromuose, tačiau patirti pačius įspūdingiausius akrobatinius skrydžius galima tik Kauno aeroklube, su pilotais, kurie savo meistriškumą demonstruoja ne tik varžybose, bet ir aviacijos šventėse bei įvairiuose pasirodymuose.

Kauno aeroklubas yra aktyvus Lietuvos akrobatinio skraidymo lėktuvais federacijos narys. Čia laukiamas kiekvienas akrobatinio skraidymo bičiulis, gerbėjas, norintis išmokti skraidyti, ar norintis siekti akrobatinių skrydžių meistriškumo.

Mūsų tikslai

  • Propaguoti, skatinti ir vystyti aviacijos sportą Lietuvoje
  • Organizuoti sportinius ir pramoginius aviacinius renginius
  • Rengti pilotus, tobulinti bei kelti jų kvalifikaciją, skatinti siekti akrobatinių skrydžių meistriškumo

Mūsų klubo istorija

  • 1965-1970
    1965 m. į Pociūnų aerodromą atgabenus čekų lėktuvus Z-326 prasidėjo pirmieji akrobatiniai skrydžiai, treniruotės, varžybos kartu su ukrainiečiais, Lietuvos čempionatai. Augantis šios sporto šakos lakūnų skaičius, jų pasiekimai, sukūrė bendruomenę entuziastų, norinčių įrodyti, kad lietuviai yra stiprūs savo dvasia ir gali pasiekti daugiau pergalių šiame sporte.
    Plačiau…
  • 1971-1980
    1971 m. įkurtas Kauno aviacijos techninis sporto klubas, su sporto baze Pociūnų aerodrome. Klubui vadovavo Pranas Vinickas (1971-1976), Jonas Bagdonas (1976-1979), Romualdas Pivnickas (1979-1980). Tai klubo veiklos spurto metas. Daug skraidymų, treniruočių, augantis lėktuvų skaičius. Skraidymai 2-3 lėktuvų rikiuotėje. Ir pasiektos tikrai didelės aukštojo pilotažo pergalės tuometinėje SSRS.
    Plačiau…
  • 1981-1990
    Šio dešimtmečio pradžioje klubą užgriuvo didelės sportininkų netektys. Dauguma jų dėl lėktuvų Jak-50 ir Jak-52 konstrukcijos trūkumų, kurie tik vėliau buvo taisomi gamyboje. Klubui visa dešimtmetį vadovavo Vytautas Stankevičius: instruktorius, drauge su kitais išugdęs didelį būrį lakūnų, kuriuos dabar galima sutikti Lietuvos civilinėje aviacijoje, karinėse oro pajėgose bei kituose aeroklubuose. Nors netektys buvo skaudžios, tačiau klubas plėtė savo veiklą, augo sportininkų skaičius iš kurių buvo atrenkami stipriausi, kad atstovauti tuometinę Lietuvą. Vyko prestižinės S. Dariaus ir S. Girėno prizo varžybos. Šiame laikotarpyje SSRS ir Lietuvos čempionatuose pasiektos pergalės buvo labai reikšmingos ir svarbios. Žymiausią laimėjimą 1985 m. SSRS čempionate pasiekė Lietuvos komanda, iškovojusi 1 v., kurios sudėtyje buvo mūsų klubo nariai A. Jurgelevičius, A. Motiejūnaitė ir P. Girskutė, treniruojama L. Jonio. Absoliučiu SSRS čempionu tapo vilnietis V. Lapėnas, o A. Jurgelevičius – 2 v. Jie pakartojo ir viršijo 1979 m. Lietuvos rinktinės pasiekimą. Ėmė ryškėti ir kiti sporto meistrai – tai V. Armonas, R. Piktys, A. Cibarauskas, D. Mikulskytė, V. Kalpavičius, R. Gedrimas, vėliau A. Marčiukaitis, A. Žentelis… Pociūnų aerodrome virė tikras sportinis gyvenimas. Per dešimtmetį lėktuvu Jak-52 išmoko skraidyti ir dalyvavo varžybose labai daug Kauno ATSK lakūnų, kuriuos dabar galima sutikti Lietuvos civilinėje aviacijoje, karinėse oro pajėgose bei kituose aeroklubuose. Juos mokė to meto aukštojo polotažo meistrai: Romualdas Pivnickas, Vytautas Stankevičius, Leonas Jonys, Eugenijus Raubickas, Stanislovas Narvilas, Algimantas Jurgelevičius ir kiti. Klube vyko intensyvus jaunųjų lakūnų ruošimas, kasmet priimant po 20-30 pirmamečių. Instruktoriai savo meistriškumą tobulino skraidydami grupėje. Jiems teko išbandyti visas trijulės ar dvejeto rikiuotės pozicijas, bet ilgainiui, vedančiojo vietoje dažniausiai būdavo grandies vadas E. Raubickas. Vėliau jis ir rinkosi kurį lakūną pasikviesti į tokias treniruotes. 1989 m. Lietuvoje po 50 metų pertraukos Eugenijaus Raubicko iniciatyva, padedant Aloyzui Cibarauskui, Aleksandrui Jonušui buvo surengtos 2-osios tarptautinės Baltijos šalių aviacijos sporto šakų varžybos. Akrobatinio skraidymo varžybos vyko Aleksote tarp Lietuvos ir Lenkijos pilotų (jame dar esant SSRS kariuomenei)! Nugalėjo L. Jonys. Klubo veržimasis į Europą buvo toks didelis, kad nenuostabu, jog laisvėjimo laikais Kauno ATSK veikė atsiskyrimo nuo SSRS dvasioje.
    Plačiau…
  • 1991-1995
    1991 m. Klubas pakeitė savo pavadinimą ir tapo Kauno aeroklubu. Klubo vadovu išrenkamas Eugenijus Raubickas. Tuomet kūrėsi ir stiprėjo Lietuvos valstybės savarankiškos institucijos, vyko finansų sistemos reformos. Visiems buvo sunku, ypač per ekonominę blokadą, todėl Kauno aeroklubui teko ieškotis naujų finansavimo šaltinių. 1993 m. Aleksote Kauno aeroklubas, vadovaujamas E. Raubicko, sėkmingai organizavo didžiulę aviacijos šventę skirtą S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio 60-mečiui paminėti. Pastebėjusi klubo potencialą, Kauno savivaldybė įgaliojo Kauno aeroklubą perimti iš besitraukiančios rusų kariuomenės visą aerodromo teritoriją ir pastatus. Tai buvo didelis iššūkis su kuriuo klubas sėkmingai susitvarkė. 1994 m. Aloyzo Cibarausko pastangų dėka į Lietuvą buvo atgabenti du vienviečiai akrobatiniai lėktuvai Jak-55M. Tai leido pasaulio čempionate Vengrijoje, kartu su J. Kairiu sudalyvauti A. Jurgelevičiui ir A. Motiejūnaitei. Komandos jie nesudarė ir kovojo asmeninėje įskaitoje. Klube buvo tęsiamos treniruotės grupėje, nes juos kas kart reikėdavo demonstruoti įvairiose šventėse. E. Raubickui išėjus tarnauti į Lietuvos karines oro pajėgas, 1995 m. Kauno aeroklubo vadovu buvo išrinktas Algimantas Žentelis, tačiau grupiniai skrydžiai su Eugenijaus suburta Kauno lakūnų grupe tęsėsi ir toliau džiugino žiūrovus. Tais pačiais metais vyko Pasaulio lietuvių žaidynės ir Kaune klubas organizavo akrobatinio skraidymo varžybas dviejose kategorijose.
    Plačiau…
  • 1996-2010
    Trumpas įvykių aprašymas ruošiamas…
    Plačiau…
  • 2011-2020
    Trumpas įvykių aprašymas ruošiamas…
    Plačiau…